.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مراجعه ۱۲۹ هزار مازندرانی برای اهدای خون در سال جاری
مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر مشارکت مردم برای اهدای خون گفت: امسال ۱۲۹ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند.

 به گزارش شمال نیوز، ذوالفقار تقوی پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع سویه امیکرون و وارد شدن به پیک ششم کرونا اعلام کرد: مراکز اهدای خون مازندران در چند روز اخیر با کاهش مراجعه مردم روبرو شده است.

وی ادامه داد: با شروع فصل سرما نیز حضور مردم در مراکز اهدای خون کم رنگ تر می‌شود و میزان اهدای خون کاهش می‌یابد؛ این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز مستمر و همیشگی است و مدت زمان نگهداری آن محدود است.

مدیرکل انتقال خون استان همه افراد واجدالشرایط اهدای خون را به شرکت در این عمل نوع دوستانه دعوت کرد و خاطر نشان ساخت: کلیه تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدای خون در مراکز اهدای خون استان یکبار مصرف و استریل است و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام اهدای خون به صورت صد در صدی رعایت می‌شود.

ذوالفقار تقوی همچنین به میزان مراجعه و اهدای خون مردم نوعدوست مازندران در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: در طی این مدت ۱۲۹ هزارو ۱۰۲ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۱۰۶ هزارو ۴۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و از این میزان اهدای خون، تعداد ۱۱ هزار و۲۴۷ نفر اهداکنندگان بار اولی، ۶۴ هزارو ۱۳۷ نفر اهداکنندگان مستمر خون و مابقی را نیز اهدا کنندگان با سابقه تشکیل دادند.

مدیرکل انتقال خون استان از همراهی و همدلی تمام اهداکنندگان خون در تأمین خون مورد نیاز بیماران تشکر کرد و با توجه به قرار داشتن در ماههای پایانی سال و شروع پیک ششم کرونا از هم استانی‌های ایثار گر خواست تا با اهدای خون یاریگر انتقال خون باشند.

اداره کل انتقال خون استان تنها متولی تأمین خون و فرآورده‌های خون سالم در استان است و موظف است نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی را در مازندران تأمین کند./مهر

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.896 seconds.